Selamat Datang ke Portal Rasmi Raudhatul Huda~Membentuk Remaja Acuan Al-Quran~
Cinta ALLAH dan RASULULLAH -Semoga dapat mengambil istifadah dan manfaat dari laman ini-

iklan RAUDHATUL HUDA

Tuesday, January 4, 2011

OPS SAYANGI REMAJA 2011 "Queensbay seperti Amerika"

"Saya lihat Persiaran Queensbay dah bertukar menjadi seperti Amerika Syarikat dimana pengunjung disini sudah tidak tahu adab dan sopan" itulah luahan rasa Ketua Pengarah Raudhatul Huda, Ustaz Hafiz Nordin yang mengetuai Ops Sayangi Remaja Malam Tahun Baru yang berlansung pada 31 haribulan Disember 2010 yang lalu.

Ops Sayangi Remaja Malam Tahun Baru yang dianjurkan Badan Amal Raudhatul Huda dengan kerjasama beberapa badan Islam. Tujuan Ops Sayangi Remaja Malam Tahun Baru ini diadakan bagi membendung masalah sosial yang melanda anak muda sekarang khususnya anak muda Islam.

Menurut Ustaz Hafiz lagi, sepanjang pemerhatian yang dibuat didapati masalah gejala sosial yang melibatkan remaja dan golongan dewasa yang berusia antara 12 hingga 30 tahun dilihat semakin parah. Mereka sudah hilang rasa malu kepada Allah dan kepada orang di sekeliling mereka. Maksiat yang mereka lakukan dirasa bangga dihadapan orang yang melihat.


Semua sukarela dari pelbagai Pertubuhan-Pertubuhan Islam di Pulau Pinang
sedang khusyuk mendengar taklimat.


Antara sukarela muslimat yang terlibat khusyuk mendengar taklimat 


Semua sukarela dibahagi kumpulan sebelum bergerak untuk pergi berjuang 
membela agama Allah..Semangat kerana ALLAH..
Membenteras masalah sosial.


Sedang baca doa sebelum bergerak...ketika ini jam sudah menunjukkan hampir 
jam 1 pagi..tapi semua sukarela sanggup korbankan masa mereka
hanya kerana ALLAH...


Bacaan doa yang dipimpin oleh Ustaz Shahul Hamid


Barisan Pejuang Muslimat yang terlibat pada malam Ops Sayangi Remaja
Malam tahun Baru...

Pada malam Ops Sayangi Remaja ini telah menarik 70 sukarela dari pelbagai pertubuhan-pertubuhan Islam di Pulau Pinang diantaranya sukarela dari Raudhatul Huda,Persatuan Islam Darul Tahzib, Pertubuhan Kebangsaan Ketuanan Melayu (PEWARIS), Gabungan Bela Hak Insan, Unit Amal Pulau Pinang dan Persatuan An-Nisa' Pulau Pinang. Pada malam ini juga sebanyak 10 000 risalah mengenai bahayanya perbuatan maksiat serta kesannya telah diedarkan.

Pada malam Ops Sayangi Remaja ini hampir 500 pasangan telah ditarbiyyah oleh semua sukarelawan yang terlibat dimana semua pasangan sedang bermesra tanpa rasa malu di sekitar kawasan itu.Menurut Ustaz Hafiz lagi "Kita menemui 2 pasangan yang sedang melakukan aksi-aksi terlarang di tempat awam. Si gadis tanpa rasa segan silunya membiarkan temannya meraba tubuhnya dan mereka lansung tidak mempedulikan orang sekeliling mereka.."

"Saya berharap ibu bapa dan masyarakat memainkan peranan untuk menangani masalah sosial yang mejadi semakin parah di kalangan remaja sekarang.."

Beliau juga menggesa pihak berkuasa lebih kerap memantau dan mengambil tindakan terhadap remaja yang melakukan kesalahan supaya masalah sosial ini dapat dibendung..

"MEMBENTUK REMAJA GENERASI AL-QURAN"




No comments:

Post a Comment